Algemene voorwaarden

Artikel 1: Toepasselijkheid, definities

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod en elke overeenkomst tot het verrichten van diensten en/of het leveren van zaken van Want2Talk.online, gevestigd te Almere, hierna te noemen “Want2Talk.online”.
  2. De afnemer van de diensten en/of zaken zal verder worden aangeduid als “Talkee (klant)”.
  3. Onder “schriftelijk” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: per brief, per e-mail, per WhatsApp, Skype, Teams of enige andere wijze van vastlegging die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.
  4. Onder “diensten van talen” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: de door Want2Talk.online te leveren (digitale) aanbod van buddies (Talkers) van verschillende vreemde talen en Nederlands.
  5. Onder “de website” wordt in deze de website van Want2Talk.online verstaan die de elektronische leeromgeving waarbij Talkees converseren aanbiedt, die Want2Talk.online heeft ingericht ten behoeve van de desbetreffende gesprekken met Talkers.
  6. De persoon voor wie het aanbod van Talkers bestemd is of wie door Want2Talk.online begeleid zal worden zal verder worden aangeduid als: “de Talkee (klant).
  7. Onder “diensten” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: door Want2Talk.online te leveren (digitaal) buddies en/of gesprekspartners.
  8. Onder “informatie” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: zowel schriftelijke als mondelinge gegevens die door de Talkees/klanten aan Want2Talk.online (moeten) worden verstrekt.
  9. Het mogelijk niet van toepassing zijn van een (deel van een) bepaling van deze algemene voorwaarden laat de toepasselijkheid van de overige bepalingen onverlet.
  10. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op uit de overeenkomst voortgekomen na-, deelbestellingen, vervolg- of deelopdrachten, ook indien daarin wordt nagelaten naar deze algemene voorwaarden te verwijzen.

Artikel 2: Aanbod, offertes, prijzen en tarieven

  1. Ieder aanbod en elke offerte van Want2Talk.online is van kracht gedurende de daarin genoemde termijn.
  2. Een aanbod of offerte waarin geen geldigheidstermijn is genoemd is vrijblijvend. Bij een vrijblijvend aanbod of een vrijblijvende offerte heeft Want2Talk.online het recht dit aanbod of deze offerte uiterlijk binnen twee werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.
  3. De in een aanbod, offerte, prijs- of tarieflijst vermelde prijzen en tarieven zijn inclusief gesprekspartner/buddies en begeleiding, maar exclusief aanmeldingskosten en andere in verband met de levering door Want2Talk.online te maken kosten. Een en ander geldt, tenzij anders wordt vermeld.
  4. Een samengesteld(e) aanbod of offerte verplicht Want2Talk.online niet tot levering van een deel van de aangeboden prestatie tegen een overeenkomstig deel van de prijs of het tarief.
  5. Voor zover het aanbod of de offerte is gebaseerd op door de Talkee/klant verstrekte informatie en deze informatie onjuist of onvolledig blijkt te zijn dan wel naderhand wijzigt, heeft Want2Talk.online het recht de opgegeven prijzen, tarieven en/of levertermijnen aan te passen.
  6. Het aanbod, de offerte, prijzen en/of tarieven gelden niet automatisch voor vervolggesprekken.
  7. Getoonde en/of verstrekte voorbeelden van informatie evenals omschrijvingen op de website van Want2Talk.online zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar gelden slechts ter aanduiding. Hieraan kan de Talkee/klant geen rechten ontlenen.
  8. Indien zich tussen de datum van het sluiten van de overeenkomst en de uitvoering hiervan voor Want2Talk.online (kost)prijsverhogende omstandigheden voordoen als gevolg van wijzigingen in de wet- en regelgeving, overheidsmaatregelen, valutaschommelingen of wijzigingen in de prijzen van het aanbod van de Talkers, heeft Want2Talk.online het recht de overeengekomen prijzen en tarieven dienovereenkomstig te verhogen en aan de Talkee/klant in rekening te brengen.
  9. Bij prijs- of tariefverhogingen binnen drie maanden na totstandkoming van de overeenkomst is de Talkee/klant bevoegd de overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen. Indien de Talkee/klant niet binnen 14 dagen na mededeling van de prijs- of tariefwijziging aan Want2Talk.online heeft laten weten gebruik te willen maken van zijn opzeggingsbevoegdheid wordt Talkee/klant onweerlegbaar geacht met de prijs- of tariefwijziging te hebben ingestemd.

Artikel 3: Totstandkoming overeenkomsten

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Talkee/klant het aanmeldingsformulier getekend heeft aangeleverd.
  2. De overeenkomst wordt steeds aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van een aan Want2Talk.online gebleken kredietwaardigheid van de Talkee/klant.
  3. Want2Talk.online kan een opdracht, gesprek of het aangaan van een overeenkomst zonder opgaaf van redenen weigeren te accepteren.

Artikel 4: Inschakeling derden

  1. Indien een goede uitvoering van de overeenkomst dit volgens Want2Talk.online vereist, mag zij bepaalde leveringen door derden laten verrichten.

Artikel 5: Verplichtingen van de Talkee/klant:

  1. De Talkee/klant zorgt dat:
    • Alle voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde informatie tijdig en op de door Want2Talk.online gewenste wijze ter beschikking wordt gesteld;
    • Want2Talk.online in ieder geval wordt geïnformeerd over de situatie en achtergronden van de Talkees/klanten voor zover dit betrekking heeft of invloed heeft/ kan hebben op de te voeren gesprekken;
    • hij voldoet aan alle voor hem geldende wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens en dat alle vestrekkingen van informatie aan Want2Talk.online als bedoeld in deze algemene voorwaarden en in de overeenkomst daarmee in overeenstemming is.
  1. De Talkee/klant zorgt ervoor, dat de verstrekte informatie juist en volledig is en vrijwaren Want2Talk.online voor aanspraken van derden die voortvloeien uit het niet juist en/of onvolledig zijn van deze informatie.
  2. Indien de Talkee/klant niet of niet tijdig aan voornoemde verplichtingen voldoet, heeft Want2Talk.online het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten tot het moment dat de Talkee/klant wel aan zijn verplichtingen heeft voldaan. De gevolgen en/of kosten die dit bij annulering van gesprekken met zich meebrengt, zijn voor rekening en risico van de Talkee/klant.

Artikel 6: Geheimhouding

  1. Want2Talk.online verplicht zich tot geheimhouding van alle informatie die zij in het kader van het sluiten en uitvoeren van de overeenkomst van of over de Talkee/klant heeft verkregen. Deze informatie is uitsluitend bestemd voor intern gebruik binnen de organisatie van Want2Talk.online en zal door Want2Talk.online alleen aan derden worden verstrekt voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst.
  2. Want2Talk.online zal alle redelijkerwijs te nemen voorzorgsmaatregelen treffen om de informatie geheim te houden en staat er voor in, dat de Buddies/Talkers die onder haar verantwoordelijkheid bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken zijn zich eveneens aan deze geheimhoudingsplicht zullen houden.
  3. De geheimhoudingsplicht geldt niet indien Want2Talk.online als gevolg van wet- en/of regelgeving of een rechterlijke uitspraak gehouden is de informatie openbaar te maken en zich hierbij niet kan beroepen op een wettelijk of een door een rechter toegestaan verschoningsrecht. Deze uitzondering geldt eveneens voor de Buddies/Talkers, zoals bedoeld in het vorige lid.

Artikel 7: Levering, betalingstermijnen

  1. Agenda’s en bijbehorende mogelijkheden waarbij een conversatie geboekt kan worden, wordt in overleg met de Buddies/Talkers tijdig vooraf aangegeven en door de Talkee/klant te boeken.
  2. Want2Talk.online is gerechtigd tot het factureren van haar werkzaamheden per conversatie of per totaal aantal afgenomen conversaties.
  3. Het risico voor de te leveren gesprekken gaat op de Talkee/klant over op het moment waarop de afspraak feitelijk gemaakt is.
  4. Een overeengekomen leveringstermijn gaat pas in op het moment dat Want2Talk.online alle voor de levering noodzakelijke informatie en de eventueel overeengekomen (vooruit)betaling van de Talkee/klant heeft ontvangen. Indien hierdoor vertraging ontstaat, wordt de leveringstermijn naar evenredigheid verlengd.

Artikel 8: Verplichtingen van Want2Talk.online

  1. Want2Talk.online biedt de Talkee/klant begeleiding en mogelijkheid tot de diverse Talkers op afstand gedurende de in de overeenkomst genoemde periode. De begeleiding en de conversaties worden verzorgd door een door Want2Talk.online hiertoe aangestelde Buddie/Talker van Want2Talk.online. Alleen in overleg met en na schriftelijke toestemming van Want2Talk.online kan van deze periode worden afgeweken.
  2. Want2Talk.online is niet gehouden tot het verstrekken van begeleiding conversaties op afstand indien de door haar aangestelde Talkers wegens omstandigheden die buiten de invloed van Want2Talk.online niet (langer) beschikbaar is, bijvoorbeeld wegens ziekte, bevalling e.d.
  3. De door Want2Talk.online voorgedragen Talkers zullen allen zijn gescreend.
  4. De Talkee/klant heeft tevens toegang tot online informatie en tips van Want2Talk.online. De Talkee/klant waarborgt dat de Talkee de gesprekken vertrouwelijk behandelt en niet aan derden verstrekt. Indien noodzakelijk kan gebruik worden gemaakt van andere kanalen zoals per Skype en Teams. De gekozen Talker(s) is gedurende de overeengekomen periode beschikbaar om conversaties op afstand te houden.

Artikel 9: Klachten

  1. Klachten over de dienstverlening van Want2Talk.online of de door haar voorgedragen Talkers, moeten direct schriftelijk aan Want2Talk.online worden gemeld. Voor geleverde diensten geldt, dat deze klachten in ieder geval uiterlijk binnen de overeengekomen gespreksperiode moeten worden gemeld. Alle gevolgen van het niet direct melden zijn voor risico van de Talkee/klant.
  2. Indien een klacht niet binnen de in de voorgaande vermelde periode aan Want2Talk.online is gemeld, is geen beroep mogelijk.
  3. De Talkee/klant moet Want2Talk.online in staat stellen de klacht te onderzoeken en alle relevante informatie aan Want2Talk.online hiertoe verstrekken, zoals:
    • de klachtbrief voorzien van de naam en adresgegevens van de Talkee/klant;
    • de klachtbrief ondertekend door de Talkee/klant en de datum van ondertekening vermelden;
    • de klachtbrief met daarin een duidelijke omschrijving van de klacht.
  1. Binnen vijf werkdagen na ontvangst van de klacht ontvangt de Talkee/klant een ontvangstbevestiging. In de ontvangstbevestiging wordt tevens aangegeven binnen welke termijn de directie van Want2Talk.online uitsluitsel geeft. De directie verplicht zich daarbij de beslissing te motiveren. Mocht de Talkee/klant zich niet kunnen vinden in deze beslissing, dan kan de Talkee/klant het geschil voorleggen aan de rechter conform artikel 18 van deze Algemene voorwaarden.

Artikel 10: Garanties

  1. Want2Talk.online draagt er zorg voor, dat
  2. het online platform zoveel mogelijk beschikbaar is. Want2Talk.online kan echter nooit garanderen dat dit systeem 24/7 bereikbaar is of 24/7 zonder gebreken of onderbrekingen functioneert, aangezien Want2Talk.online voor het functioneren van dit systeem mede afhankelijk is van derden, zoals haar internetprovider;
  3. de door Want2Talk.online voorgedragen Talkers beschikken over een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG), dan wel deze bij aanvang van de opdracht zal overleggen indien opgevraagd.
  4. Want2Talk.online en de door haar voorgedragen Talkers/buddies zullen zich altijd ten zeerste inspannen om de te voeren conversaties naar behoren te voeren. Want2Talk.online evenals de Talkers hebben echter hierbij altijd slechts een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting, aangezien het gewenste resultaat mede afhankelijk is van de inspanningen van de Talkee/klant. Want2Talk.online kan derhalve niet garanderen dat de door de Talkee/klant gewenste resultaten behaald zullen worden.
  5. Bij een terecht beroep op de garantie en bij een terechte klacht, kan Want2Talk.online uitsluitend kiezen tussen herstel of vervanging van de gesprekken en/of het alsnog (op de juiste wijze) leveren van de overeengekomen diensten, tenzij dit in redelijkheid niet kan worden gevergd van Want2Talk.online. Indien er sprake is van aanvullende schade, gelden hiervoor de bepalingen van het in deze Algemene voorwaarden opgenomen aansprakelijkheidsartikel.

Artikel 11: Aansprakelijkheid

  1. Buiten de expliciet overeengekomen of door Want2Talk.online gegeven garanties aanvaardt Want2Talk.online geen enkele aansprakelijkheid.
  2. Onverminderd het bepaalde in het vorige lid is Want2Talk.online alleen aansprakelijk voor directe schade.
    De Talkee/klant moet al die maatregelen nemen die noodzakelijk zijn ter voorkoming of beperking van de schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:

    • redelijke kosten die de Talkee/klant noodgedwongen moet maken om de prestatie van Want2Talk.online aan de overeenkomst te laten beantwoorden;
    • redelijke kosten gemaakt ter vaststelling van de oorzaak, aard en omvang van de schade;
    • redelijke kosten ter voorkoming of beperking van de schade.
  1. Iedere aansprakelijkheid van de Talkee/klant voor gevolgschade zoals immateriële schade, indirecte schade, vertragingsschade of schade als gevolg van verlies van gegevens of documenten is uitdrukkelijk uitgesloten.
  2. Indien Want2Talk.online aansprakelijk is voor door de Talkee/klant geleden schade, is de schadevergoedingsplicht van Want2Talk.online altijd beperkt tot maximaal het factuurbedrag (exclusief BTW) voor de geleverde conversaties of verrichte diensten. In geen geval zal de schadevergoedingsplicht van Want2Talk.online meer bedragen dan een bedrag van het aantal afgenomen conversaties die in redelijkheid geacht moeten worden voort te vloeien uit dezelfde schadeoorzaak.
  3. In afwijking van het vorige lid, wordt bij duurovereenkomsten met een langere looptijd dan drie maanden de aansprakelijkheid van Want2Talk.online beperkt tot de over de laatste drie maanden verschuldigde factuurbedragen (exclusief BTW), indien de schade niet onder een door Want2Talk.online gesloten verzekering valt.
  4. De Talkee/klant moet Want2Talk.online uiterlijk binnen een (1) jaar nadat hij bekend is geworden met of bekend had kunnen zijn met de door hem geleden schade hiervoor in rechte aanspreken, op verval van iedere aanspraak.
  5. Want2Talk.online is niet aansprakelijk en de Talkee/klant kan geen beroep doen op de toepasselijke garantie indien de schade is ontstaan:
    • door ondeskundig gebruik of gebruik in strijd met de bestemming van de geleverde diensten of de door of namens Want2Talk.online verstrekte instructies of adviezen;
    • door fouten of onvolledigheden in de door of namens de Talkee/klant aan Want2Talk.online verstrekte informatie;
    • door de keuze die de Talkee/klant ten aanzien van de te leveren diensten of gesprekken heeft gemaakt;
    • doordat door of namens de Talkee/klant wijzigingen in of aan het geleverde zijn aangebracht of de Talkee/klant getracht heeft dergelijke wijzigingen aan te brengen;
    • door overmacht, zoals genoemd in artikel 12.
    • De Talkee/klant is in de gevallen als opgesomd in het vorige lid volledig aansprakelijk voor alle hieruit voortvloeiende schade en vrijwaart Want2Talk.online uitdrukkelijk voor alle aanspraken van derden tot vergoeding van deze schade.
  1. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet en/of bewuste roekeloosheid van Want2Talk.online of indien dwingendrechtelijke wettelijke bepalingen zich hiertegen verzetten. Uitsluitend in deze gevallen zal Want2Talk.online de Talkee/klant vrijwaren voor eventuele aanspraken van derden jegens de Talkee/klant.
  2. De Talkee/klant vrijwaart Want2Talk.online voor aanspraken van derden, waaronder begrepen personen die verbonden zijn aan de Talkee/klant, verband houdende met de door Want2Talk.online ter uitvoering van de overeenkomst met de Talkee/klant verleende diensten en/of geleverde zaken.

Artikel 12: Overmacht

  1. Bij overmacht aan de zijde van de Talkee/klant of Want2Talk.online, heeft Want2Talk.online het recht de overeenkomst door een schriftelijke verklaring aan de Talkee/klant te ontbinden of de nakoming van haar verplichtingen jegens de Talkee/klant voor een redelijke termijn op te schorten zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.
  2. Onder overmacht aan de zijde van Want2Talk.online wordt in het kader van deze algemene voorwaarden verstaan: een niet-toerekenbare tekortkoming van Want2Talk.online, van de door haar voorgedragen Talkers of website gebruik of overige zwaarwegende redenen aan de zijde van Want2Talk.online, zoals ziekte van de voorgedragen Talkers.
  3. Als omstandigheden waarin sprake zal zijn van overmacht aan de zijde van Want2Talk.online zullen onder meer worden verstaan: stakingen binnen de organisatie van Want2Talk.online of dreiging van deze e.d. omstandigheden, verstoring van de ten tijde van het aangaan van de overeenkomst bestaande valutaverhoudingen, bedrijfsstoringen door brand, inbraak, sabotage, uitval van elektriciteit, internet- of telefoonverbindingen, evenals door onbereikbaarheid website of andere belemmerende maatregelen.
  4. Indien de overmacht-situatie intreedt als de overeenkomst al ten dele is uitgevoerd, moet de Talkee/klant in ieder geval zijn verplichtingen jegens Want2Talk.online tot aan dat moment nakomen.

Artikel 13: Betaling

  1. Want2Talk.online heeft altijd het recht (gedeeltelijke) vooruitbetaling of enige andere zekerheid voor betaling van de Talkee/klant te verlangen middels directe online betaling. De gevraagde vooruitbetaling zal maximaal 100% van de overeengekomen prijs bedragen, tenzij de Talkee/klant expliciet heeft ingestemd met een afwijkende vooruitbetaling.
  2. Indien partijen betaling na ontvangst van een factuur zijn overeengekomen, moet betaling binnen een vervaltermijn van 14 dagen na de factuurdatum plaatsvinden, tenzij partijen schriftelijk een andere betaaltermijn zijn overeengekomen. Daarbij staat de juistheid van een factuur vast indien de Talkee/klant niet binnen deze betaaltermijn bezwaar heeft gemaakt.
  3. Indien een factuur na het verstrijken van de in het vorige lid bedoelde termijn niet volledig is betaald of anderszins geen betaling heeft plaatsgevonden, is de Talkee/klant aan Want2Talk.online een vertragingsrente verschuldigd ter grootte van 2% per maand, cumulatief te berekenen over de hoofdsom. Gedeelten van een maand worden daarbij als volle maand gerekend.
  4. Indien na aanmaning door Want2Talk.online betaling alsnog uitblijft, heeft Want2Talk.online bovendien het recht aan de Talkee/klant buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Daarbij zal de gebruiker de Talkee/klant bij genoemde aanmaning nog minimaal een termijn van 14 dagen geven om alsnog te betalen.
  5. Voor de berekening van de buitengerechtelijke incassokosten heeft Want2Talk.online het recht na verloop van 1 jaar de hoofdsom van de vordering te verhogen met de in dat jaar conform lid 3 van dit artikel cumulatief opgebouwde vertragingsrente.
  6. Bij uitblijven van volledige betaling door de Talkee/klant, heeft Want2Talk.online het recht de overeenkomst, zonder nadere ingebrekestelling door een schriftelijke verklaring op te zeggen, te ontbinden of haar verplichtingen uit de overeenkomst op te schorten, totdat de Talkee/klant alsnog betaald heeft of hiervoor een deugdelijke zekerheid heeft gesteld. Voornoemd opschortingsrecht heeft Want2Talk.online eveneens, indien zij al, voordat de Talkee/klant in verzuim is met de betaling, gegronde redenen heeft om aan de kredietwaardigheid van de Talkee/klant te twijfelen.
  7. Door de Talkee/klant gedane betalingen worden door Want2Talk.online eerst in mindering gebracht op alle verschuldigde rente en kosten en vervolgens op de opeisbare facturen die het langst openstaan, tenzij de Talkee/klant bij de betaling schriftelijk vermeldt dat deze betrekking heeft op een latere factuur.
  8. Indien er bij een duurovereenkomst sprake is van het uitblijven van volledige betaling, zal Want2Talk.online de Talkee/klant schriftelijk in gebreke stellen en daarbij nog een termijn van 14 dagen gunnen waarbinnen de Talkee/klant alsnog moet betalen. Indien betaling na verloop van deze redelijke termijn wederom uitblijft en de betalingsachterstand drie maanden of meer bedraagt heeft Want2Talk.online het recht haar dienstverlening na kennisgeving hiervan aan de Talkee/klant op te schorten totdat er volledig is betaald of hiervoor deugdelijke zekerheid is gesteld of de overeenkomst door een schriftelijke verklaring op te zeggen of te ontbinden. Onder opschorting kan in dit kader onder meer worden verstaan het blokkeren van de toegang tot de website en het anderszins opschorten van de (toegang tot) de Talkers. Alle schade die de Talkee/klant lijdt, is voor rekening van de Talkee/klant.

Artikel 14: Eigendomsvoorbehoud

  1. Want2Talk.online behoudt zich de eigendom van alle krachtens de overeenkomst geleverde en nog te leveren conversaties voor tot het tijdstip waarop de Talkee/klant al zijn betalingsverplichtingen uit hoofde van de overeenkomst aan Want2Talk.online heeft voldaan.
  2. De in het vorige lid bedoelde betalingsverplichtingen bestaan uit het betalen van de koopprijs van de diensten, vermeerderd met vorderingen wegens verrichte werkzaamheden die met de levering verband houden en vorderingen wegens het toerekenbaar tekortschieten van de Talkee/klant in de nakoming van zijn verplichtingen, zoals vorderingen tot het betalen van schadevergoeding, buitengerechtelijke incassokosten, rente en eventuele boetes.
  3. De Talkee/klant moet Want2Talk.online direct schriftelijk informeren indien derden pretenderen eigendoms- of overige rechten te hebben op de zaken waarop een eigendomsvoorbehoud rust.
  4. De Talkee/klant moet de zaken zolang het eigendomsvoorbehoud hierop rust zorgvuldig en als identificeerbaar eigendom van Want2Talk.online bewaren.
  5. Indien de Talkee/klant handelt in strijd met de bepalingen van dit artikel en Want2Talk.online een beroep doet op het eigendomsvoorbehoud, moet de Talkee/klant de geleverde zaken op eerste verzoek aan Want2Talk.online retourneren. Dit geldt onverminderd het recht van de gebruiker op vergoeding van schade, gederfde winst en rente en het recht de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling, door een schriftelijke verklaring, te ontbinden.

Artikel 15: Intellectuele eigendomsrechten

  1. Indien de overeengekomen dienstverlening van Want2Talk.online leidt of kan leiden tot het ontstaan van enig recht van intellectueel of industrieel eigendom zullen die rechten, behoudens uitdrukkelijk andersluidende schriftelijke/elektronische overeenkomst, (gaan) berusten bij Want2Talk.online.
  2. Alle intellectuele eigendomsrechten waaronder auteurs-, merk- en alle soortgelijke rechten die rusten op en verbonden zijn aan de door Want2Talk.online geleverde zaken en/of diensten komen toe aan Want2Talk.online of derde-rechthebbenden aan wie deze rechten toekomen.
  3. Niets in deze algemene voorwaarden strekt tot overdracht van enig recht van intellectuele eigendom aan de Talkee/klant. Een dergelijke overdracht vindt slechts plaats door middel van een bepaalde daartoe strekkende overeenkomst. Behoudens een dergelijke overdracht, is het de Talkee/klant verboden de door Want2Talk.online geleverde zaken (waaronder begrepen het lesmateriaal) na te maken, hierin/hieraan wijzigingen aan te brengen, deze ter reproduceren, (delen van) teksten te publiceren etc. zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Want2Talk.online of de derde-rechthebbenden.
  4. Tevens is het verboden om buiten de website en buiten Want2Talk.online om contact te zoeken met de Talkers om zo conversaties aan te gaan waarvoor niet betaald wordt via Want2Talk.online.
  5. Want2Talk.online neemt alle redelijkerwijs te vergen voorzorgen in acht om te voorkomen dat te leveren prestaties strijdig zijn met enig in Nederland geldend recht van intellectuele eigendom van een derde. Indien desondanks verwijtbaar inbreuk op een dergelijk recht wordt gemaakt en de Talkee/klant door de derde wordt aangesproken zal Want2Talk.online naar haar keuze:
    1. het geleverde tegen creditering van de koopprijs terugnemen of;
    2. er voor zorgen dat de Talkee/klant het geleverde, of een gelijkwaardige andere dienst, ongestoord kan blijven gebruiken.
  6. Vorenstaande vrijwaring geldt slechts indien de Talkee/klant Want2Talk.online tijdig in staat stelt om voor haar belangen ten opzichte van de derde in rechte op te komen en de Talkee/klant de verdediging volledig aan Want2Talk.online overlaat.
  7. De vrijwaring van lid 5 vervalt indien de inbreuk betrekking heeft op wijzigingen die de Talkee/klant in de inbreukmakende zaak heeft aangebracht of heeft laten aanbrengen.

Artikel 16: Ontbinding

  1. Iedere partij heeft altijd het recht de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling door een schriftelijke verklaring aan de andere partij te ontbinden op het tijdstip waarop deze andere partij:
    • in staat van faillissement wordt verklaard of een aanvraag tot zijn faillissement is gedaan;
    • (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt;
    • door executoriale beslaglegging wordt getroffen;
    • onder curatele of onder bewind wordt gesteld;
    • anderszins de beschikkingsbevoegdheid of handelingsbekwaamheid met betrekking tot diens vermogen of delen ervan verliest.
  1. Indien Want2Talk.online de overeenkomst conform het vorige lid ontbindt, moet de Talkee/klant de curator of bewindvoerder altijd op de hoogte stellen van de (inhoud van de) overeenkomst en deze algemene voorwaarden.
  2. Want2Talk.online kan de overeenkomst daarnaast eveneens door middel van een schriftelijke verklaring aan de Talkee/klant ontbinden indien de Talkee/klant in gebreke blijft. 
  3. De ontbinding houdt in ieder geval in dat de toegang tot de website wordt ontzegd en er niet langer aanspraak gemaakt kan worden op conversaties.
  4. Op aanvraag van de Talkee/klant kan een Kennisgeving van Uitschrijving worden verstrekt.

Artikel 17: Annuleringsmogelijkheden

  1. De Talkee/klant kan een gesprek tot 3 dagen voor de gespreksdatum annuleren. Daarna is de Talkee/klant bij annulering de volgende annuleringsvergoeding aan Want2Talk.online verschuldigd:
    • 20% van de verkoopprijs van de geannuleerde conversatie;
  1. De Talkee/klant dient iedere annulering op voorhand schriftelijk aan Want2Talk.online te melden. Dit kan door een e-mail te sturen naar want2talk.sr@outlook.com. Pas nadat de Talkee/klant hiervoor een ontvangstbevestiging heeft ontvangen van Want2Talk.online mag de Talkee/klant de conversatie annuleren.
  2. Indien de annuleringsmelding later of op de dag van de afgesproken conversatie door Want2Talk.online wordt ontvangen, is Want2Talk.online niet gehouden de geleverde diensten terug te nemen en zal geen restitutie van de koopprijs meer plaatsvinden.
  3. De wettelijke bevoegdheid van de Talkee/klant om de overeenkomst op basis van artikel 7:408 BW (tussentijds) te beëindigen is uitdrukkelijk uitgesloten.

Artikel 18: Toepasselijk recht/geschillen

  1. Op de tussen Want2Talk.online en de Talkee/klant gesloten overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (CISG) is uitdrukkelijk uitgesloten.
  3. Eventuele geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de plaats waar Want2Talk.online is gevestigd, zij het dat Want2Talk.online altijd het recht behoudt een geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter in de plaats waar de Talkee/klant gevestigd of woonachtig is.
  4. De Talkee/klant mag er altijd voor kiezen het geschil voor te leggen aan de wettelijk bevoegde rechter, mits hij deze keuze tijdig kenbaar maakt aan Want2Talk.online. Met tijdig wordt hier bedoeld: binnen één maand nadat Want2Talk.online schriftelijk aan de Talkee/klant heeft meegedeeld het geschil te willen voorleggen aan de rechter van haar vestigingsplaats.
  5. Indien de Talkee/klant gevestigd of woonachtig is buiten Nederland, heeft Want2Talk.online het recht er voor te kiezen het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter in het land of de staat waar de Talkee/klant gevestigd of woonachtig is.

Artikel 19: Slotbepaling

  1. Met deze algemene voorwaarden zijn voorgaande algemene voorwaarden e.d. vervallen

Want2Talk.online
Almere, juni 2021